بنر استند شهری روز تاسوعا و عاشورا

شناسه مطلب : 320080
ابعاد :200 در 300 سانتی متر
رزولیشن :72 پیکسل
رنگ : قرمز سفید
فرمت فایل : PSD
حجم فایل :65 مگابایت
تاریخ انتشار : 1400/05/24
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید

دانلود استند شهری تسلیت تاسوعا و عاشورا

سوگواری محرم، عزاداری‌ها و یادبودهایی است که به مناسبت کشته‌شدن حسین بن علی و جمعی از یارانش که در سال ۶۱ هجری قمری در واقعه کربلا روی داد، انجام می‌شود.

سوگواری برای حسین بن علی و دیگر یارانش از روز نخست محرم آغاز می‌شود و در ظهر عاشورا به اوج می‌رسد. در غروب و شامگاه عاشورا، این سوگواری تحت عنوان مراسم شام غریبان ادامه پیدا می‌کند. در روز ۱۲ محرم نیز مراسمی با نام «سوم امام حسین» انجام می‌شود. این نوع مراسم‌ها در روز ۱۶ محرم با نام «هفتم امام حسین» و ۲۰ صفر با نام «اربعین» ادامه پیدا می‌کند. البته سوگواری برای حسین بن علی مختص ماه محرم نمی‌شود و در دیگر روزهای سال نیز با توجه به فرهنگ و رسم هر منطقه انجام می‌شود. مراسم سوگواری سومین امام شیعیان از دیدگاه شیعه اهمیت بسیاری دارد و انجام آن عبادت است.

سوگواری محرم در جاهای مختلف به صورت‌های گوناگون انجام می‌شود. سوگواری محرم علاوه بر ابعاد مذهبی، ابعاد سیاسی و اجتماعی نیز دارد. سوگواری شیعیان ایران در ماه محرم همواره به صورت خودجوش بوده‌است و حکومت‌ها دخالتی در راه‌اندازی دسته‌های عزادار و برپایی مجالس سوگواری نداشته‌اند.

در روزهای عزاداری محرم چهره شهرهای بزرگ و کوچک ایران به صورت چشمگیری تغییر می‌کند و سیاهپوش می‌شود. بیرق‌ها و علم‌های سیاه و گاه سبز رنگ بر در و بام تکایا، مساجد، خانه‌ها، مؤسسات، ادارات و معابر افراشته می‌شود. زن و مرد و پیر و جوان سیاه می‌پوشند و خصوصاً در ظهر عاشورا برخی چهره‌ها و موهایشان را گِل‌آلود می‌کنند. در این ایام زنان و مردان و به خصوص جوانان در مساجد و معابر و تکایا جمع می‌شوند به سر و سینه خود می‌کوبند تا عزا برپا دارند و با کشته‌شدگان واقعه کربلا که چهارده قرن پیش در صحرای کربلا رخ داد ابراز همدردی کنند.

عاشورا برگرفته شده از عشر، به معنای ده است و عاشورا به معنای دهم می باشد. اطلاق کلمه عاشورا بر دهم ماه محرم، پس از شهادت امام حسین و یاران آن حضرت، صورت پذیرفته است و در دوره پیش از اسلام به دهم ماه محرم، عاشورا نمی گفتند. کاروان اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز دوم محرم، در سرزمین مقدس کربلا فرود آمد و تا روز عاشورا در آن سرزمین بودند؛ اما چون حوادث مهم کربلا در روز نهم و دهم ماه محرم الحرام اتفاق افتادند، این دو روز را برجسته تر شده، تاسوعا و عاشورا نامیده شدند؛ یعنی نهم و دهم محرم الحرام.

طرح لایه باز بنر ایام محرم، جهت استفاده امت عزادار امام حسین (ع) طراحی و در دسترس کاربران سایت قرار گرفته است. 

 

عناصر استفاده شده در طرح بنر محرم

طرح بنر لایه باز ایام سوگواری محرم شامل: تایپوگرفی یا سیدالشهدا، لکه خون، شمسه، متن نستعلیق صلی لله علیک یا ابوالفضل العباس، طرح سیاه مشق محرم و متن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی می باشد که توسط طراحان پارس گرافیک در نرم افزار فتوشاپ طراحی شده است. به دلیل لایه باز (قابل ویرایش توسط کاربران در نرم افزار فتوشاپ Adobe Photoshop) بودن و کیفیت بالای عناصر و المان های استفاده شده در طرح محرم ، می توانید علاوه بر چاپ بنر(به صورت عمودی)، در استوری اینستاگرام و سایر پلت فرم های فضای مجازی جهت عرض تسلیت و ابراز همدردی با امت بزرگ اسلامی استفاده نمایید.

طرح بنر استند شهری محرم، بنر استند شهری لایه باز محرم، طرح لایه باز بنر ایام محرم، تایپوگرفی یا سیدالشهدا، لکه خون، شمسه، متن نستعلیق صلی لله علیک یا ابوالفضل العباس، طرح سیاه مشق محرم و متن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی، طرح بنر محرم، بنر محرم، تایپوگرافی

 

مشخصات فنی بنر شهری ایام محرم

ابعاد:                                200 در 300 سانتی متر

رزولیشن:                          72 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                 سفید، قرمز

سایز:                               65 مگابایت

نسخه فتوشاپ مورد نیاز: نسخه Photoshop CS5 و بالاتر(2010 و بالاتر)

 

نکات طرح بنر استند شهری لایه باز عزاداری محرم
  • هم نشینی مناسب رنگ سفید و طرح بنر محرم
  • استفاده از طرح سیاه مشق محرم
  • طراحی بنر با استفاده از تایپوگرافی سیدالشهدا با رنگ سفید و متن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی که مرتبط با طرح بنر شهری عاشورا می باشد
  • طراحی بنر محرم با استفاده از شمسه و لکه خون
  • استفاده از متن صلی لله علیک یا ابوالفضل العباس

استند شهری تسلیت تاسوعا و عاشورا , محرم , استند شهری تاسوعا و عاشورا , طرح بنر تاسوعا و عاشورا , تایپوگرافی یا سیدالشهدا , استند شهری تسلیت تاسوعا و عاشورا , بنر محرم , طرح بنر محرم , طرح محرم , طرح , بنر تاسوعا و عاشورا ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325